Ana Sayfa EĞİTİM FATSA’NIN TARİH DEDEKTİFLERİ

FATSA’NIN TARİH DEDEKTİFLERİ

242
0
Paylaş


Hiç gidemedikleri, göremedikleri tarihi mekanları “Tarih Dedektifleri” adıyla “Önce Oku, Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez” projesi ile gezdiler.
  Özel seçilmiş 15 öğrenci Ordu’nun 28 ayrı tarihi mekanını 3 gün boyunca gezip incelediler ve fotoğraf makineleri ile bu anlarını ölümsüzleştirdiler.
  Fatsa Atatürk İlkokulu idaresi tarafından  “Tarih Dedektifleri” adıyla “Önce Oku, Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez” projesi gerçekleştirdi. Proje için 15 öğrenci seçildi. 15 öğrenci proje koordinatörü öğretmenleri ve proje paydaşı kurum yetkilileri ile 3 gün boyunca Ordu ilinin 28 ayrı tarihi mekanında inceleme yaptılar.
  3 gün boyunca Arkeolog Kağan Özdemir rehberliğinde gezerek, görerek, yaşayarak bilgi yükleyen öğrenciler finali Boztepe’ye teleferik gezisi  ile yaptılar. Öğrenciler teleferik gezisinde söyledikleri türkülerle adeta yorgunluk attılar.


JAPON BÜYÜKELÇİ İLE KARŞILAŞTILAR

Atatürk İlkokulu Tarih Dedektifleri Boztepe gezisi sırasında ilginç bir olay da yaşadılar. Çeşitli ziyaretler yapmak üzere Ordu’da bulunan Japonya Büyükelçisi Akio Niyajima ve Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran ile Boztepe’de karşılan tarih dedektifleri kısa süre sohbet etme imkanı buldular. Japonya Büyükelçisi Akio Niyajima ve Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran tarih dedektiflerinin hatıra fotoğrafı isteğini kırmayarak kahvaltı sofrasından öğrencilerin yanına geldi. Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran öğrencilerin proje nedeniyle alanda bulunduklarını anlattı. Büyükelçi Akio Niyajima’da çocuklara Türkçe olarak çocukların üzerinde yazan Önce Oku, Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez yazısını okuyarak, “Çok çalışmalısınız” dedi. 

“TARİHİ ÇOCUKLARIMIZA KÜÇÜK YAŞLARDA AŞILAMAYI AMAÇLIYORUZ”


Fatsa Atatürk İlkokulu Müdürü Gökhan İslam, “2023 vizyonu kapsamında öğretmenler beraber “Önce Oku Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez” adlı projemizde okulumuzda Tarih Dedektifleri şeklinde adlandırdığımız öğrencilerimizle Ordu ilimizin tarihi yerlerini öğrencilerimize gezdirerek tarih bilincini  çocuklarımıza küçük yaşlarda aşılamayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda etkinliklerimiz ve gezilerimiz oldu. Öncelikle proje ekibi arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum akabinde proje ortaklarımız olan tüm paydaşlarımıza da teşekkür ediyorum. Projemizi Ordu’da paydaşlarımız olan Ordu Valiliğimizin önem projesine atfen gerçekleştirdik aynı zamanda Ordu İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz, Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz, Ordu Turizm İl Müdürlüğü, Ordu Üniversitesi, Ordu Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürlüğümüzün desteğiyle beraber 28 ayrı tarihi noktada öğrencilerimizin bu gezilerden faydalanmasını sağlamış olduk.” dedi.

“ÇOCUKLARIMIZIN TARİH BİLİNCİNİN ARTTIĞINI GÖZLEMLEDİK”
Rehber Öğretmen Tuğba Bağcı ise ‘Önce Oku Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez’ projesiyle çeşitli  etkinlikler yaptıklarını ifade ederek, “Bu süreçte biz çocuklarımızın gerçekten tarih bilincinin arttığını, merakının arttığını ve birbirleriyle olan gurup bilinçlerinin arttığını öz güvenlerinin yükseldiğine şahit olduk. Bu geziler esnasında gerçekten keyifli vakitler geçirdik. Bu gezilerimizde geçirdiğimiz zaman diliminde çocuklarımızla hem yakınlığımız artıyor hem onların hayattaki değişikliklerine şahit oluyoruz bu da bizi mutlu ediyor.” diye konuştu.


“BU TÜR PROJELER ÜLKEMİZDE DEĞERLİDİR VE HER ZAMAN DESTEK GÖRÜR”
Projenin paydaşı olan Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tuğrul Özcan’da, “Bir tarihçi olarak bizler derslerle kitaplarla toplumsal bir bilinçlenmeyi tek başına sağlayamıyoruz. Zaman zaman yapmamız gereken şeyler özellikle tarihi ören yerleri gibi düşündüğümüz yerleri öğrencilerimizi bizzat götürüp onlara o ortamı yaşatarak geçmiş ile gelecek arasında bağlantıyı kurmamız gerekiyor. Bu bağlamda çocuklarımızın bu proje de dahilinde hem tarihi yerleri gezmeleri hem de tarihe olan ilgilerini aynı zamanda kendilerini tanımakla ilgili meraklarını fazlasıyla artıracağını düşünüyorum. Bu tür projelerin zaten ülkemizde değerli olduğunu ve destek gördüğünü bilmekteyiz.” şeklinde konuştu.


ülerle adeta yorgunluk attılar.

JAPON BÜYÜKELÇİ İLE KARŞILAŞTILAR
Atatürk İlkokulu Tarih Dedektifleri Boztepe gezisi sırasında ilginç bir olay da yaşadılar. Çeşitli ziyaretler yapmak üzere Ordu’da bulunan Japonya Büyükelçisi Akio Niyajima ve Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran ile Boztepe’de karşılan tarih dedektifleri kısa süre sohbet etme imkanı buldular. Japonya Büyükelçisi Akio Niyajima ve Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran tarih dedektiflerinin hatıra fotoğrafı isteğini kırmayarak kahvaltı sofrasından öğrencilerin yanına geldi. Dışişleri Bakanı Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran öğrencilerin proje nedeniyle alanda bulunduklarını anlattı. Büyükelçi Akio Niyajima’da çocuklara Türkçe olarak çocukların üzerinde yazan Önce Oku, Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez yazısını okuyarak, “Çok çalışmalısınız” dedi. 

“TARİHİ ÇOCUKLARIMIZA KÜÇÜK YAŞLARDA AŞILAMAYI AMAÇLIYORUZ”
Fatsa Atatürk İlkokulu Müdürü Gökhan İslam, “2023 vizyonu kapsamında öğretmenler beraber “Önce Oku Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez” adlı projemizde okulumuzda Tarih Dedektifleri şeklinde adlandırdığımız öğrencilerimizle Ordu ilimizin tarihi yerlerini öğrencilerimize gezdirerek tarih bilincini  çocuklarımıza küçük yaşlarda aşılamayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda etkinliklerimiz ve gezilerimiz oldu. Öncelikle proje ekibi arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum akabinde proje ortaklarımız olan tüm paydaşlarımıza da teşekkür ediyorum. Projemizi Ordu’da paydaşlarımız olan Ordu Valiliğimizin önem projesine atfen gerçekleştirdik aynı zamanda Ordu İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz, Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz, Ordu Turizm İl Müdürlüğü, Ordu Üniversitesi, Ordu Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürlüğümüzün desteğiyle beraber 28 ayrı tarihi noktada öğrencilerimizin bu gezilerden faydalanmasını sağlamış olduk.” dedi.

“ÇOCUKLARIMIZIN TARİH BİLİNCİNİN ARTTIĞINI GÖZLEMLEDİK”
Rehber Öğretmen Tuğba Bağcı ise ‘Önce Oku Sonra Gez, Tarihe Aç Bir Parantez’ projesiyle çeşitli  etkinlikler yaptıklarını ifade ederek, “Bu süreçte biz çocuklarımızın gerçekten tarih bilincinin arttığını, merakının arttığını ve birbirleriyle olan gurup bilinçlerinin arttığını öz güvenlerinin yükseldiğine şahit olduk. Bu geziler esnasında gerçekten keyifli vakitler geçirdik. Bu gezilerimizde geçirdiğimiz zaman diliminde çocuklarımızla hem yakınlığımız artıyor hem onların hayattaki değişikliklerine şahit oluyoruz bu da bizi mutlu ediyor.” diye konuştu.

“BU TÜR PROJELER ÜLKEMİZDE DEĞERLİDİR VE HER ZAMAN DESTEK GÖRÜR”
Projenin paydaşı olan Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tuğrul Özcan’da, “Bir tarihçi olarak bizler derslerle kitaplarla toplumsal bir bilinçlenmeyi tek başına sağlayamıyoruz. Zaman zaman yapmamız gereken şeyler özellikle tarihi ören yerleri gibi düşündüğümüz yerleri öğrencilerimizi bizzat götürüp onlara o ortamı yaşatarak geçmiş ile gelecek arasında bağlantıyı kurmamız gerekiyor. Bu bağlamda çocuklarımızın bu proje de dahilinde hem tarihi yerleri gezmeleri hem de tarihe olan ilgilerini aynı zamanda kendilerini tanımakla ilgili meraklarını fazlasıyla artıracağını düşünüyorum. Bu tür projelerin zaten ülkemizde değerli olduğunu ve destek gördüğünü bilmekteyiz.” şeklinde konuştu.


CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here