Ana Sayfa EĞİTİM “Fatsa, Eğitim Anlamında Cazibe Merkezi”

“Fatsa, Eğitim Anlamında Cazibe Merkezi”

815
0
Paylaş

“Eğitim Sevgiyle Başlar”

“Kendisiyle Barışık Mutlu Nesiller Yetiştirmek İstiyoruz”

2019-2020 Eğitim- Öğretim yılının başlamasına günler kala Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya ile bir röportaj gerçekleştirdik. 2023 Vizyonu kapsamında yeni eğitim- öğretim yılında başta tatiller olmak üzere birçok değişikler yapıldı. Önceki yıllarda öğrenciler sadece temel eğitim alırken artık bilim ve teknolojiden; bireysel beceriye; teorik eğitimden, uygulamalı eğitime kadar birçok farklı yenilikler öğrencileri bekliyor.

Herkesin merak ettiği konu 2019-2020 eğitim-öğretim yılının en köklü değişikliği okullarda uygulanan yarı ve yaz tatilin kaldırılarak yerine Nisan ve Kasım aylarında ara tatillerin getirilmesi oldu. Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya, ara tatillerin hem öğrencilerin öğrendiklerini unutmamasını hem de eğitim kurumlarının kendilerini değerlendirmelerine olanak sağladığını söyledi.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Atinkaya, “2023 vizyonu Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un göreve gelmesiyle geçen sene yürürlüğe konuldu. Bu vizyon içerisinde her yıl yapılacak çalışmalar var. Bu çalışmalardan bir tanesi de tatil dediğimiz yaz tatilinde ki o uzun süreci belli parçalara ayırarak; çocukların öğrenmesini zaman açısından değerlendiğinizde daha kısa sürede tatil yapıp öğrenmeye hazır hale getirmek amacıyla tasarlandı. Şöyle ki daha önceki sistemde 2,5-3 ay gibi bir tatilimiz vardı. Biz birinci sınıfa giden çocuğa okuma-yazma öğrettiğimizde ve ardından tatil girdiğinde, ikinci sınıfa başladığında tekrar okuma üzerine durmak zorundaydık. Yaz tatilinin uzun bir süre olması öğrenileni unutma açısından bizlere zorluk oluyordu. En azından çocuklarımız daha kısa yaz tatilinin kısa olmasından dolayı öğrenileni unutmama; ara tatillerde de daha fazla dinlenme avantajı olacaktır. 2023 Vizyonu daha çok çocukların öğrendiklerini ezberleme değil uygulama ve atölye çalışmalarına ağırlık veriyor.”

“Özellikle dönem içerisinde baktığımızda 180 iş gününün 90’ını okullarda geçiriyorduk. 8 ayın 4 ayı okullardaydı. Bu ara tatillerinin en önemli durumlarından biride eğitim kurumları kendilerini kontrol etmesidir. Çünkü buna zaman bulamıyorduk. Kasım ayı gibi bir ara tatil vereceğiz. O ara tatilde de eğitim kurumları ve öğretmenler o sürece kadar ne yaptık değerlendirmesini göreceğiz. Çünkü önceki sistemde bu değerlendirmeyi yapmamız dönem sonuna kalıyordu ve iş işten geçmiş oluyordu. Kasım ve Nisan ayında yapılacak bu iki dönem arası tatil eğitim kurumlarının, öğretmenlerin kendilerini kontrol etmek ve öğrencinin kazanması açısından değerlendirmelerde bulunmak adına bir fırsat olacak.” dedi.

Ara tatillerde öğrencilerin sevdikleri faaliyetleri yapmalarını söyleyen Saygın Atinkaya, eğitim dönemi içerisinde okullarda yapılan sportif faaliyetlerin sorun olduğunu ve bu faaliyetlere katılan öğrencilerin derslerinden geri kaldıklarını belirtti. Atinkaya, ara tatillerde öğrencilerin becerilerine ve kendilerine uygun etkinleri yapabilecek fırsatları olduğunu bu sayede de ders aksaklıkları yaşanmayacağını dile getirdi.

“Eski Sistemde Çocuklarımız Yorumlayamıyordu”

Artık hemen hemen herkesin günlük yaşantısında kullandığı ve çağımızın vazgeçilmez bir bütünü olan teknoloji okullarda ders olarak veriliyor. Fatsa’da geçtiğimiz yıl düzenlenen Robotik Kodlama Festivalleri ile öğrenciler kodlama anlamında becerilerini göstermişti. Teknoloji ve Kodlama anlamında alt yapının Fatsa’da hazır olduğunu ve okullarda da bu anlamda önemli adımların atıldığını söyleyen Saygın Atinkaya, “İki buçuk yıldır çok büyük bir yol kat ettik. Teknoloji derken sadece kodlama olarak değil; bilimsel düşünme metotlarını öğrenmesi bizim için çok önemliydi. Bu noktada düşünme sistemi dediğimiz sistemi çocuklarıma aktarmamız lazım. Maalesef daha öncesinde sınava dayalı bir sistem vardı ve çocuklarımız bu sistem içerisinde artık düşünemiyor ve yorumlayamıyordu. 2023 Vizyonu ise bizlere günlük hayatta da kullanabileceği kadar alsın, el becerisine dönüştürsün ve bunu yaşantısına uygulayabilsin. Tabi baktığımız özellikle Fatsa ölçeğine baktığımızda çağın en önemli konularından bir tanesi kodlama. Bugün elimizde ki aletlerin çoğu yazılımdır. Bu yazılımı yapan teknolojide bir adım öndedir. İstiyoruz ki çocuklarımız kendileri tasarlasınlar, oyunlarını kendileri yapsınlar ve kendileri eğitim yazılımlarını hazırlasınlar. Bizler Fatsa’da bu konuda altyapıyı hazırladık.” diye konuştu

“Teknolojik Altyapımız İhtiyacımızı Karşılıyor”

“Diğer ilçelere baktığımızda ilk kodlama atölyesini biz hayata geçirdik. Burada yetenekli öğrencilerimiz eğittik. 70 tane öğrencimize iyi bir eğitim verdiğimizi düşünüyoruz. Şuanda bu öğrencilerimiz bilgisayar mühendisi ve yazılımcı olma yönünde hatta sevinerek belirtmeliyim Cahit Zarifoğlu Anadolu Lisesinde bu yaz tatilde bu öğrencilerimiz (14 öğrenci) eğitimlerinde bir üst seviyede devam ettiler. Okullarımız teknoloji alt yapısı olarak hazırlar. Sadece teknoloji anlamında değil; Sistem Eğitimi olarak adlandırdığımız Matematik Eğitim Sistemi ve yine Bilim, Fen ve Mühendislik anlamında çalışmalarını yürütüyorlar. Teknolojik altyapımız şuan ki ihtiyacımızı karşılıyor.”

2023 Eğitim Vizyonu kapsamında her okulda köklü değişiklikler yapılırken; Fatsa’da merkez okulların dışında kalan mahalle okullarının da tam olarak hazır olduğunu belirten İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya, “Mahalle okulları da merkez okulları gibi hatta merkezden daha da iyi olan okullarımız var. Yani merkeze ne sunduysak, çevre okullara da onu sunduk ve aynı şekilde sorun ve ihtiyaçlarını karşılıyoruz.” dedi.

“Okullarımız Eğitim Verme Konusunda Yarıştalar”

Saygın Atinkaya, okullar arasında eğitim yarışı olduğunu ve bunun yanı sıra her okulda öğrencilere uyum sağlayan eğitim verildiği söyledi.

Atinkaya, “Her okulun kendine ait misyonu ve vizyonu olmalı. A mahallesinde bulunan A okul farklı bir özelliği ile ön plana çıksın istiyoruz. Örneğin bu okulda mezun olan öğrenci şu şu özelliklere sahiptir deme şansımız olsun. Bunun içinde okullarımızda bulunan müdürlerimiz ve öğretmenlerimiz bakış açılarını değiştirdiler. Öğrencilerimiz artık bizden çok çok ilerideler. Eğitim verdiğimiz öğrencilerimiz teknolojiyi iyi kullanıyorlar, sosyal medyayı iyi kullanıyorlar ve o zaman biz bu duruma ayak uydurmalıyız. Okullarımızı buna göre değiştirmek zorundayız. Teknoloji zararlarıyla değil, faydalı olarak toplumsal sorunların çözümünde kullanmak adına dikkatli kullanıyoruz. Okullarımız gerek atölyeler konusunda gerekse sosyal, sportif ve kültürel faaliyetler açısında çocuklarımızın yetenekleri açısından eğitim verme konusunda yarış içerisindeler.” diye konuştu

“İhtiyaca Cevap Verecek Durumda Olmalıyız”

2023 Vizyonunda ikili eğitimin bitirilmesi anlamında çaba gösterildiğini ve ikili eğitimin öğrenciler için zaman yarışından ibaret olduğunu dile getiren Saygın Atinkaya, “Yeni dönemde çocuk sabahtan akşama kadar okulda olsun ama atölyelerde sevdiği işleri yapsın. Bundan 2 sene önce 7 tane okulda on bin öğrenci ikili eğitimdeydi. Bunu giderme açısından da ikili eğitimi bitirme açısından yatırım alındı ve 5-6 tane yatırımlarımız devam ediyor. Fatsa gerçekten eğitim açısından cazibe merkezi konumunda. Etrafımızda bulunan 6 ilçeden öğrenciler bir şekilde Fatsa’ya gelmek istiyorlar. Bu durumda bizim her yıl çağ nüfusuna bakarak yatırım yapma gibi ihtiyacı ortaya çıkarıyor. Bunun içinde yeni okullarımız yapılıyor; eski okullarımız yıkılarak çağın getirdiği yeniliklere göre yenileniyor. Eğitime artık dört duvar olarak bakmıyoruz. Eğitim kurumunu tasvir ederken bahçesiyle, laboratuvarıyla, kütüphanesiyle, salonlarıyla toplu olarak bakıyoruz. Okullara 2000 öğrenci almak yerine; ihtiyaca cevap verecek ve öğrencilerinde kendilerini mutlu hissedebilecek okulları tasvir edebilecek durumda olmalıyız.”

Geleceğimiz Çocuklardır

9 Eylül 2019 tarihinde başlayacak olan 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında önemli tavsiyeler veren Fatsa Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya, “çocuklarımızı iyi yetiştirirsek belki dünyada en fazla söz sahibi olan ülke biz oluruz” diyerek geleceğin çocuklardan ibaret olduğunu vurguladı.

Saygın Atinkaya, “Her şeyden önce ben öğretmenlerime şunu söylerim; “Eğitim sevgiyle başlar ve öğrenci tanımakla devam eder”. Aileler unutmasınlar her öğrenci farklı bir bireydir. Hepsinin yetenekleri birbirinden farklıdır. Biz onları tek bir kalıba soktuğumuz andan itibaren bir kısmı belli bir noktaya gelirken bir kısmı dışarıda kalıyor. Çocuklarımızın bireysel yeterliliklerini iyi tespit etmek zorundayız. Neye yeterliyse ona göre hareket etmek zorundayız. Bu konuda velilerimiz bizlere yardımcı olsunlar. Çocuklarımızın ömür boyu mutsuz olacakları meslekleri edindirmek yerine hayatlarını kazanabilecekleri, girişimci olabilecekleri, toplumun sorunların duyarlı olabilecek meslekleri seçmelerinde yardımcı olsunlar. Velilere ihtiyacımız var ve bizler tek başımıza bunları yapma şansına sahip değiliz. Özellikle ilkokul velilerimize şunu demek istiyorum. Bırakın çocuklarınız oynasınlar. Ben okullara gittiğimde öğretmenlere ‘dersi cıvıl cıvıl dışarıda yapın’ diyorum. Çocuklarımız hayat endişesine kapılmasınlar. O çocuklar bir şekilde yetişiyorlar ve yollarını buluyor ve gerçekten istedikleri şekilde yetişiyorlar.” dedi.

“Çocuklar Patlamaya Hazır Bomba Gibiler”

“Bizler yaşamla barışık mutlu nesiller yetiştirmek istiyoruz. Bugün geldiğimiz noktada baktığımızda çocuklarımız stres altında patlamaya hazır bomba gibiler. Hayatta bir şeyi başarmak onlar için çok önemli ve o başarması gereken yolda hep beraber velilerimiz, öğretmenlerimiz, kamuoyuyla beraber olalım. Bizim en büyük hazinemiz çocuklarımız. Bizim geleceğimiz onlar; bizler çocuklarımızı iyi yetiştirirsek inanın ki belki dünyada en fazla söz sahibi olan ülke biz oluruz. Çünkü bizim insan kaynaklarımız genç ve dinamik. “ diye belirtti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here