Ana Sayfa EĞİTİM ’DOĞA İLE SAVAŞAN DEĞİL, DOĞAYLA BARIŞIK YAŞAYAN

’DOĞA İLE SAVAŞAN DEĞİL, DOĞAYLA BARIŞIK YAŞAYAN

469
0
Paylaş

Kuruculuğunun Ordu /Fatsa Yalıköy Ortaokulu Ve Sakarya Ortaokulunun Yaptığı Türkiye 10, Hırvatistan 2, Gürcistan 2 Ve Romanya 1 Olmak Üzere Toplam 15 Okul Ve 94 Öğrenci İle Yürütülen Hı-Nature(Gizli İlham- Doğa) Projesi Öğrencilerine Biyomimikri Yaklaşımı İle Doğayı Tanıyor

Günlük hayatımızda kullandığımız pek çok teknoloji ve araç gereçler doğadaki canlılardan ve doğa kanunlarından ilham alınarak tasarlanmıştır. İnsanların; doğanın kendi kanunları ile test ettiği sürdürülebilir çözümlerini taklit ederek, karşılaştığı problemleri çözmesine ‘’biyomimikri’’ ya da ‘’biyotaklit’’ denmektedir.

HI-NATURE (GİZLİ İLHAM- DOĞA) projesi birçok Avrupa ülkesinin birlikte projeler yapıp yürüttükleri eTwinning platformunda yer alan bir projedir. Bu projedebiyomimikri yaklaşımı ile doğayı tanımaya çalışan farklı ülkelerden öğrenciler 4 aylık süreçte hem doğayı tanımış hem de çeşitli etkinlikler ile günlük hayatta karşılaşacakları problemlerin asıl çözümünün doğada olduğunu kavramışlardır.

     Öncelikle icat nedir? Mucit kimdir? Çalışması ile proje öğrencileri; günlük hayatta kullanılan birçok araç gerecin aslında bir problemin çözümü olarak ortaya çıktığını anlamış, böylece belki de yeni icatlar tasarlayacak beceriye erişip geleceğin mucitleri olma yolunda olduklarını fark etmişlerdir.

Daha sonra proje öğrencileri kendi istekleri doğrultusunda Bilim, Matematik, Teknoloji, Sanat ve Dil  takımlarını oluşturup bu takımların bakış açısı ile 3 aylık süreçte doğa canlılarını ve o canlıların vücut yapılarından, beslenme, barınma, iletişim kurma gibi özelliklerinden yararlanılarak esinlenilmiş teknolojileri incelediler. Takımlar içinde deneyler, gözlemler, resim çizme, tasarım yapma, web oyunları gibi çeşitli etkinlikler yapmışlardır. ‘Gökyüzünden ilham aldık’’ teması ile hava canlılarını , ‘’Karada yaşamın sırrı’’ teması ile Kara canlılarını, ‘’Okyanusun gizemi’’ teması ile Su canlılarını araştırmış ve biyomimikri örneklerini bulundukları takımın bakış açısı ile bazen bir bilim insanı, bazen bir mühendis bazen de bir sanatçı edasıyla öğrenerek her ay sonunda diğer takımlardaki öğrenci arkadaşlarına öğrendiklerini sunmuşlar ve böylece diğer takımlarda bulunan öğrenciler de her takımın çalışmasından haberdar olmuşlardır. Ayrıca bu süreç içerisinde 3 farklı (hava, kara ve su ) aylık dergi hazırlamışlardır. Ayrıca bu dergilerde biyomimikri örneklerinin dışında;, sürdürülebilirlik, altın oranın doğadaki yeri, Suyun ilginç özellikleri ,doğanın dili ve doğadaki sanat gibi ilgi çekici konulara da yer vermişlerdir. Tüm bu 3 aylık uzmanlaşma süreci sonunda kendi okul takımlarına geri dönmüşler böylece her okulda matematik, bilim, sanat, teknoloji ve yabancı dil konusunda uzmanlaşmış takım bireyleri olarak bir araya gelmişlerdir. Sonucunda öğrencilere verilen ‘’bir adada hayatta kalma ve o adadan kurtulma’ ’hikayesi gereğince her uzman öğrendikleri bilgileri kullanarak diğer uzmalarla birlikte fikir alış verişi yapmış ve doğada hayatta kalmak ve adadan kurtulmak için gerekli çözümleri birlikte üretmişlerdir.

  Proje sonunda ise final ürünü olarak, proje faaliyetleri boyunca öğrendikleri kavramlar ile resimli biyomimikri sözlüğü olarak bir e-kitap hazırlamışlardır.

Öğrencilerine doğayı tanıtarak doğa sevgisini aşılayan, karşılaştıkları problemin çözümünü en yakınında yani doğada bulabileceklerini gösteren HI-NATURE projesi; tüm öğrencilere ‘’DOĞA İLE SAVAŞAN DEĞİL, DOĞAYLA BARIŞIK YAŞAYAN’’ bireyler olma çağrısında bulunmuştur.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here